Välkommen till min nya reseupplevelse!!



 

Det här är Grekland för mig (klicka det här är en länk)






I Grekland känner jag mig som en grekisk gudinna
och vem av de fagra damerna skulle jag då vara??



 

Afrodite (grekiska Αφροδιτη "stigen ur skum")
Kärlekens och skönhetens gudinna i den grekiska mytologin.


Afrodite var skönhetens, kärlekens och sexualitetens
gudinna och motsvaras av
Venus i romersk mytologi..
Hon representerade kärlekens sensuella sida och inte den
äktenskapliga och trogna kärleken.

Hon framställdes som en bländande vacker
och mäktig gudinna och enligt myten ska hon ha haft
en gördel som gjorde att hon kunde få vem
som helst att bli förälskad i henne.


MEN

Verkligheten är en helt annan tyvärr, varför alla dessa MEN??

En medelålders rulltig kvinna som forfarande tror att hon är en flaska rött som bara blir bättre och bättre med åren!!!

Så kanske kanske blir jag guden Dionysos i mitt nästa liv!!
Kul att prova att vara man faktiskt...


Son till Zeus och Semele och vinets, vegetationens,
fruktsamhetens och teaterns.

I konsten avbildades Dionysos med en vinlövskrans,
hållandes den så kallade thyrsosstaven i handen.
Dionysos förknippades också med årstiderna och med den antika
världens trosföreställningar om död och återuppståndelse


Och för att klargöra en sak först......... så är det en grekisk gudinna som skall gifta sig med en amerikans prins ;-)


Alltså inte mitt bröllop *fniss*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0