Vilken dag!!!! 8 juli

Mån tro vart jag ska börja, jo det började ju i frukost på morgonen,
vi hade "paxat" solstolar och satt och åt. Då kommer våra kära vänner på
att idag är det för himla varmt (som högst +35 C pust) vi tar en tur, hyr bilar
och drar iväg. Sagt och gjort av alla de 20 pers som är med på resan så var
det ju jag och Kjellemannen som fick följa uthyraren ner på "byn" för att hämta
två bilar. Så det fixade vi. jag i en liten liten bil med skiiit dålig motor.
Kjellemannen med en stor bil för 7 personer.



Tillbaka till hotellet... Lassar in både amrissar, norskar, Genev flickorna och iväg!
Måste bara tillägga dessa flickor i 27års ålder från USA is Paaaain in the assss!!

Så iväg, i den kaotiska trafiken. Å jag och Kjellemannen i varsin bil, såå hur kan man
då supporta varandra.


Efter den första branta nedförsbacken, stannar jag lite lite för långt ut i vägen,
en mobbe kommer med en gubbe på (obs med hjälmen under armen) babblar och
skriker hyttar med näven,,, de kan verkligen bli upprörda och hetsiga för NADA här
nere, så vad är då en strejk,,, inte konstigt.. Man får vara glad att han inte kastade
typ alla de där marmorstenare på mig som de gjorde i Aten.



Så tillbaka till skräckfärden, alla vägar ser ut som ko-stigar eller som de
säger här nere Donkeyroads.
Iväg kom vi med alla fem bilarna i en lååång karavan i hettan. Efter ungefär
20 minuter så dyker helt plötsligt det upp 4 bilar parkerade mitt i vägen.
Stampar på bromsen inget händer, efter 2 stamp börjar däcken skrika och
ryka bilen kränger fram och tillbaka. *PUH* Vilken pårs!! Amrissarna en iaf
tyckte det var så kul, för Lara hade sagt åt Tom vaaaaaaaaa fn gör du (de åkte i
bilen framför) och Dan såg alltså allt från parkettplatsen.
Han skrattade hur mycket som helst på kvällen, tårarna rann ut över kinderna.
Ojojoj jag kan få folk att ha roligt jag *blyygt rodnande*




Som om inte det vore nog, efter ungefär en halvtimme till känner vi
i den lilla lilla bilen en konstig lukt,, mer och mer. Så in vid sidan av
vägen igen. Kjellemannen som är en väldigt händig man, lyfter
huven och vi ser hur mycket rök som kommer ut. Demitris den lilla sötnosen
frågar - Kommer bilen att explodera nu??

Men det var AC´n som pajat... åå tänk er. +35 C och ingen AC, hur
mysigt är det!!!






Så iväg igen då. Lambros som är en väldigt klok grek tar täten.

Vi snirklar oss upp i bergen och ner igen. Lambros hittar en väg...eller
en åsneväg rättare sagt, så 5 bilar efter lambros, det här verkar konstigt
tycker vi alla. Men men Lambros vet! Bäst att hänga på...
PLÖTSLIGT!!! Tar vägen helt enkelt slut. på en högklippa bara försvinner
rakt ut i havet sådär... Det känns som vi står i ett majsfält med en smal
smal (naturligtvis inte asfallterad) stig som vi ska åka på och kom ihåg!!
Temperaturen och ingen AC NADA!!

Så det var en av flera flera roliga händelser här i Grekland. nu låter jag några
bilder tala för sig själv.






Båt i hål, tagit ifrån en av de läckra grottorna.

Nästa inlägg kommer att handla om vår tur upp i bergen för gooo mat och
nice Sunset!! Hoppas ni tittar förbi igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0