Flygrädsla

Ja hur ska man börja, om inte med Stig-Helmer!

När man som 14-åring åkte första gången till Rhodos
med ett helt gäng rädda tanter så blir rädslan kvar.
Hann även åka 2 gånger till innan jag kom ur tonåren med
dessa damer.
Efter det fick jag egna vingar och flyga med.

Första flygturen
Dam1, Dam2 och Dam3 springer ut och in på Arlandas toalett
och tar div flygmedicin (i första hand Whiskey)

(på den tiden fick man promenera ut till flygplanet)
Då skriker Dam1
- Det där sketna planet har jag flygit med tidigare fy fn!!! (FinAir)
Hinner inte mer än in i planet förän det börjar hända saker igen

Dam2 även kallad "moderen" börjar hysteriskt klippa naglarna"



Planet startar motorerna vrålar igång och lyfter.

Då ser jag Dam3 (vi kan kalla henne bonusmoder)
Med båda händerna för ögonen och tårar trillar ner för kinderna.

På min andra sida i flygplanet sitter moderen fortfarande klippande
naglar men nu med huvudet mellan knäna.

Nu blir det mycket i huvudet på en fjortis
efter någon timmes fundering hit och dit frågar jag moderen

- Vilket är värst stigning eller landningen?

Då utbrister moderen
DET ÄR DÅ LANDNINGEN!!!!!

och tillföljd av det bryter den lilla fjortisen ihop...*gråtande*
Moderen som är en intiativrik kvinna tar då tag i problemet
med hjälp av Stig-Helmers juiceknapp

Talar om för flygvärdinnan
Hon där är flygrädd!!!
Piller och besök i Cockpit...

Så vad det blir för flygmedicin den här gången får vi se.....
eller så tar jag kvasten

Kvast-Hilda

Den STORA frågan är
Vem behövde besöka Cockpit?


Kommentarer
Postat av: soffie

men guu va de skrämde dej,jag gillar inte att flyga men brukar tänka allt i sannolikhetslära så förhoppningsvis så störtar ej planet den här gången heller men usch man kan verkligen få knepiga tankar för utlämnad är man!

ska du med ut pp flygtur vart åker du då med kvasten eller planet?

kram å fy vad dåligt gjort av dem att skrämma upp dej så,

kram igen

2011-06-20 @ 21:06:01
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Sofi

Söta goa Soffiee Propp! Du är ju helt underbar kram Nej då det är inte så farligt, har nog kommit över det värsta, men i efterhand är det en rätt skojig historia eller hur? Men blir det planet så blir det nog en "rackabajsare" före =) Kvasten tar jag när jag besöker dig nästa gång så kan vi ha ett riktigt häxparty kram kram

2011-06-20 @ 22:41:35
URL: http://mittfetagrekiskabrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0